Case Study TIMMI

Vuonna 2018 käytimme ohjelmistotalo Timmi Software Oy:n kanssa paljon aikaa ja energiaa siihen, että löytäisimme kokeellisen markkinoinnin keinoin ne alueet, joihin yrityksen kannattaisi neljästä liiketoimintasegmentistään keskittyä.

Tuolloin olimme vielä kaikki pimennossa sen suhteen, että mistä löytyisi se alue mihin todella kannattaa panostaa vai olisivatko kaikki jatkossa yhtä arvokkaita. Rakensimme yhteistyön pohjaa säännöllisillä workshopeilla, jotka ovat olleet ja ovat jatkossakin, yhteistyömme peruskallio. Workshop on se näkymätön liima toimenpiteiden välillä, joka pitää asiakkaan eurot kohdennettuna oikein ja tuo selkeyttä ihmisten tekemiseen, maailman muuttuessa yhä nopeammaksi ja monimutkaisemmaksi

Läpimurto uudella sektorilla

Vuonna 2018 tehtyjen markkinointitoimenpiteiden siivittämänä saatiin ensimmäinen läpimurtoasiakkuus SOTE-sektorilta. Tämän merkitys oli erittäin suuri, koska toimialan potentiaali oli tunnistettu valtavaksi. Saatuamme euromääräistä todistusaineistoa markkinapotentiaalin realisoitumisesta, päätimme syksyllä 2018 fokusoida panostuksiamme erityisen paljon uuteen liiketoiminta-alueeseen. Panostuksia laitettiin dataan, prospektointiin, e-mail markkinointiin ja erilaisiin markkinointisisältöihin. Uskollisena omalle toimintatavallemme, emme lähettäneet mitään sattumanvaraista markkinointia vaan pyrimme löytämään potentiaalisimmat ostajat ennen eurojen suuntaamista.

Sadan tonnin myynti webinaarilla

Seuraava jättionnistuminen tuli tarkasti rajatusta webinaarista, jonka tiedettiin kiinnostavan niitä ihmisiä, jotka voivat hankkia satojen tuhansien eurojen järjestelmiä ja teknologiaa sairaaloihin sekä terveysasemille. Paikalle saapui 11 henkilöä, joista yksi soitti heti webinaarin jälkeen Timmille ja siitä seurasi kuukauden neuvottelun jälkeen kuusinumeroinen joululahja. Timmin toimitusjohtaja, Jukka Valkonen totesi Las Palmasista seuraavaa: “Oli kyllä hieno fiilis mennä uimaan mereen noiden neuvottelujen jälkeen.”

Työ jatkuu ja tulokset kasvaa

Kirjoitushetkellä tilauksia on noin 200 000 eurolla, tarjouskanta on noin 800.000 euroa ja allekirjoittaneen mielestä tärkeimpänä: avoimia myynticaseja on yli tusina ja näiden potentiaali on miljoonissa. Rahaa ollaan käytetty aktiivisessa vaiheessa noin 20 000 euroa ja siihen nähden markkinapenetraatio on onnistunut suorastaan oivallisesti

Timmin myyntijohtajan, Jani Asikaisen, terveiset:

“Syy miksi valitsimme ja pysymme GHP:n kumppanina on, että he tietävät mitä pitää tehdä.”

Tilauskanta
0
Tarjouskanta
0

Aika & eurot

Tällä hetkellä aktiivisia toimenpiteitä on toteutettuna kaksi vuotta  budjetti noin 60 000 euroa

Tulokset

  • Tilauksia noin 200 000 eurolla
  • Tarjouskanta 800 000 euroa
  • Noin 20 uutta aktiivista myyntiprosessia merkittävien toimijoiden kanssa
  • Yli sata tunnistettua ja kiinnostunutta potentiaalista prospektia
  • Kolme yrityksen historian onnistuneinta tapahtumaa peräkkäin

Toimenpiteet:

  • Strategia- ja kehitysworkshopit
  • Linkedin kohdennettumainonta
  • Kansainvälistymis strategia ja sen toteutus
  • Laadukas datalouhinta ja prospektointitietokannan tuottaminen
  • Outbound e-mail markkinointi hyvin targetoidulle yleisölle tavoitteena:
    • Aktiivisen myyntiprosessin käynnistäminen
    • Webinaariosallistuminen
    • Tapahtumaosallistuminen
  • Webinars-as-a-service
    • Webinaarit sisältäen harjoitukset, materiaalit, studion ja juonnon
  • Syväluotaavat Case Study -sisällöt ja asiakaskokemusvideo
    • Tukevat blogit, uutisoinnit ja mediakampanjat
  • Ratkaisumyynnin sparraus
    • Oikeiden kysymysten määrittely
    • Arvontuotannon sisäistäminen asiakkaan näkökulmasta
  • Puhelinmyyntivalmennus
  • Myyntiprosessin muotoilu ja materiaalien tuottaminen eri vaiheisiin