Case Study TIMMI
Vuonna 2018 käytimme ohjelmistotalo Timmi Software Oy:n kanssa paljon aikaa ja energiaa siihen, että löytäisimme kokeellisen markkinoinnin keinoin ne alueet, joihin yrityksen kannattaisi neljästä liiketoimintasegmentistään keskittyä.
Tuolloin olimme vielä kaikki pimennossa sen suhteen, että mistä löytyisi se alue mihin todella kannattaa panostaa vai olisivatko kaikki jatkossa yhtä arvokkaita. Rakensimme yhteistyön pohjaa säännöllisillä workshopeilla, jotka ovat olleet ja ovat jatkossakin, yhteistyömme peruskallio. Workshop on se näkymätön liima toimenpiteiden välillä, joka pitää asiakkaan eurot kohdennettuna oikein ja tuo selkeyttä ihmisten tekemiseen, maailman muuttuessa yhä nopeammaksi ja monimutkaisemmaksi
Läpimurto uudella sektorilla
Sadan tonnin myynti webinaarilla
Työ jatkuu ja tulokset kasvaa
Kirjoitushetkellä tilauksia on noin 200 000 eurolla, tarjouskanta on noin 800.000 euroa ja allekirjoittaneen mielestä tärkeimpänä: avoimia myynticaseja on yli tusina ja näiden potentiaali on miljoonissa. Rahaa ollaan käytetty aktiivisessa vaiheessa noin 20 000 euroa ja siihen nähden markkinapenetraatio on onnistunut suorastaan oivallisesti
Timmin myyntijohtajan, Jani Asikaisen, terveiset:
“Syy miksi valitsimme ja pysymme GHP:n kumppanina on, että he tietävät mitä pitää tehdä.”
Aika & eurot
Tällä hetkellä aktiivisia toimenpiteitä on toteutettuna kaksi vuotta budjetti noin 60 000 euroa
Tulokset
- Tilauksia noin 200 000 eurolla
- Tarjouskanta 800 000 euroa
- Noin 20 uutta aktiivista myyntiprosessia merkittävien toimijoiden kanssa
- Yli sata tunnistettua ja kiinnostunutta potentiaalista prospektia
- Kolme yrityksen historian onnistuneinta tapahtumaa peräkkäin
Toimenpiteet:
- Strategia- ja kehitysworkshopit
- Linkedin kohdennettumainonta
- Kansainvälistymis strategia ja sen toteutus
- Laadukas datalouhinta ja prospektointitietokannan tuottaminen
- Outbound e-mail markkinointi hyvin targetoidulle yleisölle tavoitteena:
- Aktiivisen myyntiprosessin käynnistäminen
- Webinaariosallistuminen
- Tapahtumaosallistuminen
- Webinars-as-a-service
- Webinaarit sisältäen harjoitukset, materiaalit, studion ja juonnon
- Syväluotaavat Case Study -sisällöt ja asiakaskokemusvideo
- Tukevat blogit, uutisoinnit ja mediakampanjat
- Ratkaisumyynnin sparraus
- Oikeiden kysymysten määrittely
- Arvontuotannon sisäistäminen asiakkaan näkökulmasta
- Puhelinmyyntivalmennus
- Myyntiprosessin muotoilu ja materiaalien tuottaminen eri vaiheisiin