fbpx
Select Page

Desing Sprint

DESIGN SPRINT

=

Luodaan viidessä päivässä täysin uusi tuote, palvelu
tai ratkaisu

KÄYTETÄÄN PÄIVIÄ,
EI KUUKAUSIA

INNOVATE - PROTOTYPE - LEARN

Mikä Design Sprint on?

Jake Knapp kehitti Design Sprintin tutkiessaan Googlella erilaisia yrityksen sisäisiä kehitysmalleja. Hän huomasi, että viikon hackathonissa tiimit saivat aikaan asioita erityisen paljon. Tästä havainnosta alkoi tuotekehitys, joka synnytti Design Sprintin: prosessin, jossa voidaan luoda viidessä päivässä täysin uusi tuote, palvelu tai ratkaisu suureen haasteeseen

Ideoimisen ja suunnittelun jälkeen luodaan prototyyppi joka testataan oikeiden käyttäjien ja asiakkaiden kanssa. Aito palaute varhaisessa vaiheessa on Design Sprintin salainen ainesosa: kaikukammiossa kehitetyt ideat happotestataan välittömästi, jotta opitaan mihin kannattaa oikeasti panostaa. 

Perinteisillä toimintamalleilla saman tuloksen aikaan saamiseksi yrityksillä voi mennä aikaa aina 3kk ja 36kk väliltä. Design Sprint voi säästää merkittävästi rahaa, aikaa sekä työtä.

adult-blond-hair-blurred-background-1437544

Kaikki yritykset joilla on edessään isoja kysymyksiä voivat hyötyä Design Sprintistä merkittävästi. Kuukausien tuotekehitystyö voidaan tiivistää yhteen viikkoon, jolloin pystytään näkemään onko jokin idea oikeasti toteuttamisen arvoinen. 

Tällä pystytään vähentämään merkittävästi tuotekehityksen ja palvelumuotoilun riskiä. Tätä metodia ovat käyttäneet niin pienet kuin suuretkin yritykset menestyksekkäästi ja sen suosio vain kasvaa. 

Kenelle Design Sprintistä on hyötyä?

Example Case

Miten Design Sprint käytännössä toimii?

  • Päivä 1: Määritellään ratkaistava haaste ja hankitaan siitä kaikki tarvittava tieto

  • Päivä 2: Tuotetaan satoja ideoita ja kymmeniä ratkaisujavaihtoehtoja

  • Päivä 3: Valitaan paras ehdotus ja tehdään suunnitelma prototyypin toteuttamiseksi

  • Päivä 4: Tehdään prototyyppi, joka näyttää ja tuntuu tarpeeksi oikealta

  • Päivä 5: Tehdään prototyypillä testejä ja haastatellaan oikeita käyttäjillä

Design Sprintin päättyessä tiedämme, mitä tulevat asiakkaat ratkaisustamme ajattelevat: miten sitä kannattaa jatkokehittää, kuinka se saadaan kaupaksi
— vai kannattaako kyseinen idea kuopata kokonaan.

Lue lisää Design Sprintistä: klikkaa tästä