fbpx
Select Page

Growth Hacking

GROWTH HACKING

=

Tehokkaimman tavan etsintä kasvattaa myyntiä käyttäen kokeilukulttuuria, ketteriä menetelmiä sekä uusinta teknologiaa.

DEFINE - EXPERIMENT - SCALE

Mitä Growth Hackingillä tarkoitetaan?

Lyhyesti kuvattuna Growth Hacking on erilaisten ideoiden testaamista, mittaamista ja skaalaamista. Yleensä se liittyy markkinointiin, mutta sitä voidaan soveltaa myös tuotekehityksessä. Se on nopeasyklistä testausta, testit suoritetaan sprinteissä ja kaikki päätökset perustuvat näissä sprinteissä kerättyyn dataan.

Sprinttejä suoritetaan jatkuvasti ja jokaisessa sprintissä on useampi  testattava idea. Sprintit pitävät sisällään seuraavat vaiheet: Ideoi -> Kokeile -> Analysoi -> Skaalaa tai lopeta -> Palaa alkuun ja toista.

black-and-white-black-and-white-discussion-1325768

Growth Hackingiä käyttävät käytännössä suuret yhtiöt, jotka hakevat nopeaa kasvua. Facebook, Airbnb sekä Amazon ovat tunnetuimmat yhtiöt, jotka ovat saaneet kasvuunsa merkittävää boostia käyttämällä Growth Hacking metodeja. Se sopii koosta tai toimialasta riippumatta kaikille aloille, aina pienistä tekno startupeista lähtien maailman suurimpiin kivijalka yhtiöihin asti. Myös sinun yrityksesi voi saada merkittävää etua, niin kasvun kuin resurssien käytön osalta. Tämä on sellainen oljenkorsi, jota minkään yrityksen ei kannata jättää käyttämättä.

Kenelle Growth Hackingistä on hyötyä?

Example Case X

Miten Growth Hacking käytännössä ja yksinkertaistettuna toimii?

  • Ensimmäisenä pidetään ideointi worshop, jossa keksitään mahdollisimman paljon ideoita saavuttaa haluttu lopputulos. Kaikki ideat hyväksytään, riippumatta siitä kuinka pöhköille ne aluksi tuntuvat. Nämä kaikki ideat arvioidaan ICE-menetelmällä (Vaikutus, Luottamus, Helppous). Arvioinnin mukaan valitaan parhaista ideoista vaikkapa kolme ideaa testattavaksi.

  • Kun testit ovat kestäneet esimerkiksi 2 viikkoa, niiden vaikutukset arvioidaan ja tehdään päätökset jatketaanko testiä, tapetaanko se vai skaalataanko ylöspäin.

  • Tämän jälkeen valitaan uudet ideat testattavaksi ja toistetaan testaus ja arviointi. Näin tehden hyvät ideat jäävät henkiin ja kannattamattomat lopetetaan. Lopulta kaikkien hyvien.

Lue lisää Growth Hacking keksijän, Sean Ellisin sivuilta: https://growthhackers.com